Tuesday, January 18, 2011

C.I.N.T.A

Kau hadir tanpa aku menduganya. Puas aku menolak. Puas aku berlari jauh darinya. Namun ia pantas jua mengejarku. Menarikku terus ke dalam dakapanmu. Apa yang terjadi kini sama sekali tidak aku dugakan. Tidak pernah aku rencanakannya dalam benak fikiranku. Ia datang bagaikan halilintar yang memanah hingga membuatku terpana dan kaku untuk berkata-kata. Mengapa ini semua terjadi? Jawapannya..sudah suratan Illahi untuk kita tempuhinya walau penuh onak durinya. Walau dilanda badai ribut yang maha hebat dari sekeliling yang datang menghempas.

.AKU.
aku adalah seorang insan yang tidak pernah lepas daripada perasaan mencintai dan ingin dicintai.
aku seorang insan yang daif untuk mengenali apa itu sebenarnya C.I.N.T.A.
aku seorang insan yang rapuh hatinya.
aku seoarang insan yang pernah terluka.terhiris hatinya dek kerana C.I.N.T.A
aku seorang insan yang tidak bisa melupakan kisah itu
sungguh!kisah itu beri kesan yang mendalam kepadaku
satu perasaan yang tidak pernah aku rasai sebelum ini dan ia dimusnahkan oleh DIA
namun, aku pasrah untuk segalanya.aku menerima ketentuan dari yang Maha Esa dengan hati terbuka.segalanya punya hikmah disebalik.

.DIA.
dia insan pertama yang membuat hatiku tidak senang.
dia insan yang bisa membuatkan jiwa aku.hati aku riang.namun sementara
walau sementara aku dapat merasainya.TERIMA KASIH kerana memberi aku peluang walau sekejap untuk merasainya.
dia pergi dari hidupku untuk mengejar bidadari hatinya yang tak pernah dapat dilupaknnya.aku mengerti.aku tidak bisa menggantikannya di hatimu.aaku hanya sekadar tembok untuk kau labuhkan lelahmu buat sementara.
KENANGAN itu tidak aku lupakan. kau ajarkan aku BAHAGIA dan kau jua ajarkan aku DERITA

.KAU.
kau insan yang aku benci
kau insan yang buat aku menyampah
kau jualah insan yang berjaya mencuri HATI ini
saat aku bermain dengan hati ini.berperang dengan jiwa ini.kau datang mengetuk pintu hati.
aku menolaknya.sekeras-kerasnya aku menolak kerana aku tidak betah melupakan DIA
kau tidak pernah berputus asa.cuba dan terus mencuba.
dan aku lari dan terus berlari.lalu tiba-tiba tersungkur.
saat itu kau bantuku untukku terus berdiri gagah.
aku menolak huluranmu itu.namun kau tetap jua menghulurnya hingga aku tidak bisa menolaknya kini.
huluran selama 2tahun itu ku sambut

aaahhhh rapuhnya hati ini.longlainya jiwa ini.
apakan daya.aku rebah di hadapanmu.
kau bimbing aku untuk terus berdiri
bagaimana?bagaimana ia terjadi.
aku tiada jawapan yang pasti
kerana ia datang tiba-tiba
sesuatu meresapi jiwaku dengan perlahannya
ramai tertanya.mengapa aku dan kau??mengapa?
walau apa jua mereka katakan.aku tetap bersamamu.

bersamamu bermakna RISIKO besar yang sedang menanti.
apa risikonya?
1. tohmahan dari sekeliling.
2. hatiku sering terguris.
3. sakiti hati kawan..(oh benarkah?)

1.
aku tau.ramai yang mengata.kadang hati ini tidak betah untuk mendengarnya.aku sering dipersalahkan.apa salahku sehingga diperlakukan begini?salah akukah kau jatuh hati padaku?? adakah aku yang memintanya dari kau?adakah aku yang menagihnya dari kau??aku kuatkan jua untuk menempuhinya..setiap apa yang terjadi ada hikmahnya.

2.
mencintai seseorang bermakna kau melukainya
itu yang aku pegang selama ini. loving you mean im hurt.(bukan selalu pon.kadang-kadang je)

3.
ini risiko besar.paling besar.tapi.entahla.aku tiada jawapan.dan aku keliru untuk mencari jawapan ini.kerana ini aku menolak kau sekeras-kerasnya tapi akernye cair. apakan daya..hingga pernah aku mengeluarkan statement "kau adalah yang teraker aku pilih".ya!!!Kau yang teraker....!!


segalanya KITA tempuh. walau ranjuanya penuh duri. hingga kini.

1 year and 3 days





p/s:*pada yang meluat baca entry aku nih..sorry to say la ye..siapa suroh korang bace..aku tak suroh pon..hahaha...sorry guys!!

No comments: